Dieta odchudzająca pod lupą

Masz problemy ze zrzuceniem nadprogramowych kilogramów? Rozwiązaniem może być dieta odchudzająca, czyli sposób żywienia, którego celem jest zmniejszenie ilości tkanki tłuszczowej, a tym samym utrata wagi. Należy jednak pamiętać, aby przeprowadzać ją z głową. Dzięki temu nie tylko nie narazisz swojego zdrowia w drodze do wymarzonego efektu, ale także unikniesz efektu jo-jo. Bierzemy dietę odchudzającą pod lupę i sprawdzamy, o czym warto pamiętać podczas tracenia kolejnych kilogramów!

Cierpliwość to podstawa diety odchudzającej

Przechodząc na dietę odchudzającą, należy przede wszystkim uzbroić się w cierpliwość. Oczywiście, początkowe efekty zmiany sposobu odżywiania mogą Cię pozytywnie zaskoczyć – utrata kilogramów będzie dość imponująca. Jest to jednak spowodowane wyłącznie eliminacją wody, która po kilku tygodniach minie, a kilogramy zaczną znikać coraz wolniej. Nie oznacza to, że robisz coś źle. Zdrowe odchudzanie jest procesem wieloetapowym i czasochłonnym. Droga na skróty może skończyć się nie tylko złym samopoczuciem i efektem jo-jo, ale także wpłynąć negatywnie na Twoje zdrowie.

Zbilansowane posiłki na diecie odchudzającej

Wiele osób myśli, że to węglowodany czy tłuszcze tuczą i decydują się na całkowite wyeliminowanie ich z codziennej diety. Jest to błąd, który z pewnością odbije się na Twoim zdrowiu, ponieważ ciało, aby móc prawidłowo funkcjonować, potrzebuje wszystkich składników odżywczych. Tak naprawdę za wzrost wagi czy problemy ze schudnięciem nie odpowiadają wspomniane wcześniej węglowodany czy tłuszcze, a nadwyżka kaloryczna.

Na diecie odchudzającej przede wszystkim należy obniżyć codzienną podaż kalorii, nie zapominając o odpowiednio zbilansowanych posiłkach. W Twoim jadłospisie nie może zabraknąć białka, które powinno stanowić około 25% wszystkich składników odżywczych. W przypadku węglowodanów optymalna ilość wynosi 45-60%, a pozostałą część stanowią tłuszcze. Oczywiście, nie u każdego się to sprawdzi – wszystko zależy od Twojej wagi, wzrostu, aktywności fizycznej, pracy, a nawet płci!

Dieta odchudzająca oznacza mniej kalorii

Aby móc tracić nadprogramowe kilogramy, niezbędny jest deficyt kaloryczny. Jest to po prostu ujemny bilans kaloryczny – w trakcie dnia przyjmujesz mniej kalorii, niż ich spalasz. Nie oznacza to jednak, że należy od razu rezygnować z kilku posiłków dziennie! Przekonanie, że im mniejsza podaż kalorii, tym szybszy efekt jest błędne, a czasami wręcz niebezpieczne. Zdrowa i skuteczna dieta odchudzająca powinna obcinać do około 500 kcal. W przeciwnym razie narazisz się na zaburzenia gospodarki hormonalnej, zaburzenia pamięci, spadek wydolności czy problemy z koncentracją i zmęczenie. 

Jeśli nie wiesz, jak odpowiednio zbilansować dietę lub nie potrafisz przygotować zdrowych posiłków odchudzających, możesz skorzystać z cateringu dietetycznego. Jedną z firm, oferujących smaczne posiłki w określonej kaloryczności jest Wygodnadieta.pl. Zadbaj o swoje zdrowie podczas odchudzania już dziś!

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *