Jak można pozycjonować stronę dietetyka w Google?

Pozycjonowanie strony dietetyka wymaga czasu. Jeżeli nie możemy go poświęcić na samodzielne zoptymalizowanie witryny, warto skorzystać z pomocy pozycjonera. Dzięki temu zyskamy na popularności, zbudujemy społeczność, stworzymy atrakcyjny wizerunek i nawiążemy liczne współprace. Z jakimi kosztami wiąże się pozycjonowanie stron żywieniowców i na czym polega?

CO ZROBI POZYCJONER ZE STRONĄ DIETETYKA?

Strony internetowe to odzwierciedlenie rzeczywistości. Pozycjoner, któremu zlecimy pracę przy platformie dietetycznej zajmie się:

  • Zaplanowaniem skutecznej strategii działania na co najmniej kilka miesięcy.
  • Stworzeniem bloga o unikalnych treściach.
  • Analizą i poprawą kodu HTML.
  • Linkowaniem serwisów tematycznych, uatrakcyjniających witrynę.
  • Tworzeniem tak zwanych tekstów zapleczowych.
  • Otagowaniem wpisów pod zasady SEO (ang. search engine optimization)
  • Śledzeniem statystyk i raportów dotyczących gości na stronie.
  • Śledzeniem statystyk i raportów dotyczących aktywności konkurencji.

MAM STRONĘ – PO CO MI BLOG?

Blog jest obecnie najbardziej ciekawą formą nie tylko dla użytkowników internetowych, ale także dla systemu Google. Systematyczne wrzucanie treści związanych w dietetyką przyciąga uwagę i zatrzymuje odbiorców na stronie. Im dłuższy czas pobytu na stronie, tym większa szansa na lepsze miejsce w rankingu. Psychologia żywienia, zasady zdrowego stylu życia, zapobieganie chorobom i jakość dostępnych w sklepach towarów – wszystkie te tematy są dzisiaj szczególnie interesujące i wyszukiwane w Internecie. Dietetyk, który na stronie ze swoimi danymi, tworzy prowadzoną aktywnie zakładkę bloga, zyskuje na wartości i profesjonalnym wizerunku. Potwierdza zaangażowanie w swoją pracę zawodową, wiedzę i orientację w tym świecie, ale też buduje relacje z ludźmi. Dzięki wpisom na blogu każdy tekst może zawierać słowa kluczowe, po których najłatwiej będzie znaleźć stronę. Jeżeli strona i blog znajdą także swoje miejsce w mediach społecznościowych (np. na Instagramie, Twitterze albo stronie typu fanpage na Facebooku) jeszcze bardziej wzrośnie popularność i zasięg odbiorców. Blog i aktywność w Internecie umożliwia nawiązywanie współprac branżowych, które przejawiają się m.in. wzajemnym polecaniem stron i znalezieniem odnośnika do naszej witryny w miejscach, dzięki którym budujemy prestiż i wiarygodność. Im więcej zawodowych dietetyków i portali tematycznych poleca nasz blog, tym wyższa pozycja w wyszukiwarce Google.

ILE KOSZTUJE POZYCJONOWANIE STRONY DIETETYKA?

Koszty pozycjonowania są różne i zależne między innymi od doświadczenia pozycjonera, czasu istnienia witryny dietetycznej (im dłużej jest w sieci tym większe zyskuje zaufanie ze strony systemu Google) oraz pozycji konkurencji. Zdecydowanie jednak większą uwagę trzeba poświęcić przedziałom w granicach 2000-5000 zł miesięcznie. Oferty obejmujące 50-700 zł to zwykle pozycjonowanie niezgodne z przepisami prawa. Dlaczego?

  • Pozycjonowanie za 50 zł – tanie, szybkie i nieuczciwe. Osoby podejmujące się taniego pozycjonowania umieszczają linki do strony dietetycznej na innych stronach. Wklejają je w polu komentarzy pod filmami na Youtube, w mediach społecznościowych oraz wypowiedziach na forum – zarówno z branży, jak i poza nią. Wysokie miejsca w rankingu wyszukiwarek rośnie, jednak po jakimś czasie pracownicy Google wychwytują tę praktykę i usuwają stronę z pozycji liderów. Nakładają też stosowne kary finansowe.
  • Pozycjonowanie za 5000 zł – Im więcej jest w sieci witryn dietetyków, tym wyższe koszty pozycjonowania. Takie ceny obejmują rzetelną pracę, w oparciu o płatne programy statystyczne i edytorskie. Efekt, który chcemy osiągnąć jest wynikiem wielu tygodni optymalizacji strony, wnikania w szczegóły branży dietetycznej i reagowania na dynamikę rozwoju konkurencji. Stawki godzinowe doświadczonych pozycjonerów wynoszą nawet ok. 300 zł za jedna godzinę pracy przy stronie. Rezultaty widoczne po kilku miesiącach są jednak satysfakcjonujące i przynoszące realne zyski.

Jeżeli pomimo aktywnego życia zawodowego, możemy poświęcić czas na samodzielne zaangażowanie przy stronie, warto rozpocząć od zainstalowania programu Google Analytics. Jest to podstawowy, bezpłatny i bardzo funkcjonalny program statystyczny. Informacje, które gromadzi dotyczą np. wieku, zainteresowań i miejsca zamieszkania odbiorców. Są przydatne w analizie zarówno praktycznych, jak i bezużytecznych treści na stronie. Google Analytics udostępnia m.in. ilość użytkowników, czas spędzony na stronie, źródło wejścia i współczynnik odrzuceń.

PODSUMOWANIE

Wiedząc już ile kosztuje pozycjonowanie strony dietetyka, jakie działania powinny znaleźć się w planie pozycjonera i co tak naprawdę przyciąga uwagę odbiorców, możemy stworzyć najlepszą witrynę w sieci. Podchodząc do strony internetowej jak do wpływowej wizytówki, zainwestujemy w rozwój i odpowiemy na oczekiwania ludzi. Dietetycy obecni w Internecie mają potencjał i siłę przebicia, dlatego, że to właśnie ich branża budzi zainteresowanie większości użytkowników. Dotyczy codzienności, której każdy człowiek chce nadać bezpieczną i jednocześnie wysoką jakość.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *