Olej kokosowy – ile jeść, jak jeść

Olej kokosowy ma pewne bardzo imponujące korzyści zdrowotne. Wykazano, że zwiększa metabolizm, zmniejsza głód i zwiększa poziom dobrego cholesterolu. Jednak wiele osób jest zdezorientowanych tym, ile należy i w jaki sposób spożywać olej kokosowy.

Ile jeść oleju kokosowego?

Badania wykazały, że 2 łyżki stołowe (30 ml) wydają się właściwą dawką.

Wykazano, że przynosi to wiele korzyści. Przede wszystkim zmniejsza ilość tłuszczu na brzuchu i poprawia inne wskaźniki zdrowia.

Dwie łyżki stołowe dostarczają około 18 gramów trójglicerydów o średniej długości łańcucha, które mieszczą się w zakresie 15-30 gramów, co do których wykazano, że zwiększają tempo przemiany materii. Jedzenie 2 łyżek (30 ml) dziennie to rozsądna ilość, która pozostawia miejsce dla innych zdrowych tłuszczów w diecie, takich jak orzechy, oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia i awokado.

Jednak decydując się na włączenie do diety oleju kokosowego, trzeba brać pod uwagę, aby robić to powoli. Pozwoli to na uniknięcie nudności czy rozwolnienia, które mogą pojawić się, gdy zbyt dużo oleju zostanie dostarczone organizmowi. Na początku zaleca się spożywanie jednej łyżeczki przez pierwszy tydzień. Dopiero potem można jeść zalecaną dawkę.

Jak jeść olej kokosowy?

Jest kilka sposobów na włączenie tego oleju do diety.

Zastosowanie w gotowaniu

Olej kokosowy jest idealny do gotowania, ponieważ prawie 90% jego kwasów tłuszczowych jest nasyconych, co czyni je wyjątkowo stabilnymi w wysokich temperaturach. Posiada on również wysoką temperaturę dymu 175 ° C. Ponadto, olej kokosowy jest półstały w temperaturze pokojowej i topi się w temperaturze 24 ° C. Związku z czym należy go przechowywać w szafce, a nie w lodówce.  To istotne, ponieważ podczas chłodniejszych miesięcy może stać się bardzo solidny i trudny do zgarnięcia z pojemnika. Można temu zaradzić, chłostając go mikserem elektrycznym lub w blenderze.

W gotowaniu olej kokosowy można wykorzystać do:

Ponadto, olej kokosowy może zastąpić inny olej lub masło w stosunku 1:1 w większości dostępnych przepisach na ciasta i desery. Należy jednak pamiętać, że takie produkty jak mleko czy jaja powinny posiadać temperaturę pokojową, aby zmieszanie ich z olejem kokosowym było efektywne. Dla niecierpliwych osób, zaleca się jego stopienie i dodanie do koktajli lub soków.

Co z suplementami?

Olej kokosowy jest również dostępny w postaci kapsułek. W pewnym sensie może wydawać się to wygodniejszym rozwiązaniem, szczególnie w podróży. Istnieje jednak wyraźna wada tej metody dostarczania oleju kokosowego. Większość kapsułek zawiera 1 gram oleju na kapsułkę. Aby uzyskać 2 łyżki stołowe (30 ml) dziennie, należy codziennie przyjmować około 30 kapsułek. Dla większości ludzi to po prostu nie jest realistyczne. Zamiast tego należy spróbować użyć oleju kokosowego do gotowania lub umieścić go w przepisach.

Dodatkowe informacje

Olej kokosowy zapewnia cenne korzyści, ale istnieją ograniczenia co do tego, ile należy jeść. W rzeczywistości każda łyżka stołowa zawiera 130 kalorii .

I choć trójglicerydy o średniej długości łańcucha mogą nieznacznie zwiększyć tempo przemiany materii, zjedzenie większej ilości kalorii niż jest to konieczne może prowadzić do zwiększenia masy ciała .

Badania wykazały, że olej kokosowy jest najbardziej skuteczny, gdy zastępuje on inny olej, a nie w przypadku łączone stosowanie różnych gatunków oleju.

Przyjmowanie około 2 łyżek dziennie wydaje się najlepszą strategią optymalizacji zdrowia, a zwłaszcza dla wagi ciała.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *