Zdrowe odżywianie – jak uzupełnić dietę o cenne mikroelementy i witaminy?

Zdrowa dieta to niezwykle popularny temat nie tylko wśród młodych ludzi, dla których zdrowy tryb życia i bycie fit jest wyznacznikiem stylu życia, lecz również rodziny z dziećmi oraz osoby starsze, którym zależy na utrzymaniu dobrej sylwetki i fantastycznego samopoczucia. Oprócz podstawowych składników odżywczych zawartych w warzywach i świeżych owocach warto sięgnąć po inne naturalne źródła mikroelementów – suszone owoce.

Tajemnica zdrowia – zalety suszonych owoców

Warto podkreślić, że suszone owoce to nie tylko źródło energii dostarczonej w postaci cukrów, lecz także obfita dawka składników odżywczych, antyoksydantów, witaminy C oraz błonnika. Przykładowo suszone figi zawierają cenne mikroelementy – wapń i fosforu, morele są bogatym źródłem o prowitaminy A, a rodzynki i suszone jabłka obfitują w błonnik. Suszone owoce znakomicie zastępują słodycze, które, choć smaczne – zapewniają organizmowi puste kalorie. Natomiast owoce w postaci suszonych przekąsek stanowią fantastyczną przekąskę dla osób aktywnych, gdyż szybko – podczas treningu dostarczają niezbędną dawkę energii – cukrów i węglowodanów. Podczas wybierania zdrowych przekąsek warto postawić na ich jakość i wybierać produkty Premium bez dodatku siarczanów – w niewielkich opakowaniach. Wówczas będziemy kontrolować ilość zjedzonych kalorii bez ryzyka przekroczenia określonego limitu.

Owoce, które sprzyjają utracie wagi

Okazuje się, że niektóre suszone owoce wykorzystywane są w diecie odchudzającej. Należą do nich te owoce, które skutecznie wspierają pracę układu trawiennego, czyli suszone śliwki i morele bogate w pektyny i błonnik. Błonnik sprzyja utrzymaniu właściwej masy ciała, gdyż oczyszcza jelita idealnie wymiatając z nich złogi. Ponadto w rankingu suszonych owoców wysoką pozycję zajmują daktyle, rodzynki oraz figi. Rodzynki mają właściwości odkwaszające organizm, a suszone figi obfitują w błonnik pokarmowy, który daje poczucie sytości ograniczając apetyt.

Suszone daktyle – cenne źródło minerałów i witamin

Daktyle pochodzą z rejonów, w których uprawia się palmy daktylowe, m.in. z wielu krajów Afryki i Azji, a także z Australii, Meksyku i Kalifornii. Niewiele osób wie, że palmy uprawiane są już od stuleci aż do dziś dnia i mają przeróżne zastosowania. Suszone daktyle złożone są w 60% z cukrów prostych, które organizm ludzki szybko i bez trudu trawi. Poza tym zawierają pewną ilość białka, a na 100g produktu przypada ok. 294 kcal. Warto podkreślić, że naturalniezdrowe daktyle suszone bez pestek

zawierają duże ilości witamin z grupy B, głównie witaminę B3. Poza tym obfitują w żelazo i miedź, a także błonnik. Wszystkie te składniki sprawiają, że daktyle biorą czynny udział w procesie przemiany materii regulując procesy trawienne.

Daktyle – ulubione owoce sportowców

Zarówno suszone, jak i świeże daktyle są świetnym źródłem energii, gdyż uzupełniają poziom glikogenu i potasu w organizmie. To jedna z ich właściwości szczególnie ceniona przez osoby aktywne – profesjonalnych sportowców i amatorów wszelkich aktywności fizycznych. Świeże daktyle nie są dostępne w Polsce, dlatego warto sięgnąć po suszone owoce.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *